Service-urile COTAR afirmă că Euroins plătește doar 10% din daune și că are o situație similară cu cea a City Insurance (fost lider al pieței, acum în faliment), în timp ce asigurătorul bulgar răspunde că are o relație execelentă cu sute de service-uri, că plătește mai repede ca niciodată și că va da în judecată COTAR pentru aceste afirmații.
În esență, este vorba despre situații în care service-uri au facturat la un anumit nivel reparațiile unor mașini lovite de șoferi cu RCA la Euroins, iar compania de asigurări nu a acceptat valoarea indicată de service, plătind doar parțial sau deloc factura. Sunt deja mii de cazuri în care service-urile au dat în judecată asigurătorul. În general, procesele sunt câștigate de către unitățile reparatoare, însă nu în fond, ci pe diverse probleme de procedură. Acum, COTAR, care are în componență și circa 1.500 de service-uri, suține că Euroins plătește chiar mai puțin decât în trecut.
Euroins este cea mai mare companie de asigurări RCA din România, cu peste 2 milioane de clienți pe acest segment. Firma controlează circa 34% din piața din perspectiva vânzărilor totale și în jur de 40% din piață raportat la ponderea polițelor în totalul mașinilor asigurate. În acest context, Euroins ete și societatea care gestionează cel mai mare număr de dosare de daună și va sări, cel mai probabil, de 250.000 de dosare în 2022. În acest context, activitatea sa are un impact semnificativ asupra unui număr mare de șoferi.