Motocicliştii, în atenţia PARLAMENTULUI! Rămân fară permis dacă…

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

 

Atât specialiştii cât şi medicii atrag atenţia aspura efectelor pe care le are zgomotul produs de motoare asupra organismului: „Ştiu că sunt anumite motociclete care au fost omologate şi cu 90 de decibeli şi cu 100 de decibeli, pentru că atât a spus producătorul că face şi atât a fost măsurat şi într-adevăr s-a respectat ceea ce a spus producătorul. Aproape cât un avion. Dacă sunt şi mai multe, atunci este o formaţie întreagă”, spune Bogdan Lazarovici, consultant, inginer de sunet.

„Apar nişte zgomote în ureche, un ţiuit în ureche care poate să rămână permament pe viaţă şi mai poate să apară o senzaţie de nervozitate, de anxietate, creşte pulsul, şi de iratibilitate”, avertizează Ana Maria Apostol, medic primar ORL.

Vitezomanii sunt protejaţi şi de un vid legislativ. Legea din România nu prevede o limită maximă de zgomot pe care îl poate produce o motocicletă. Cum iese din fabrică, aşa o omologhează şi Registrul Auto Român. În plus, cei de la RAR spun că nu au cum şi cu ce să verifice în trafic motocicletele modificate pentru fi şi mai zgomotoase.

„Nu există nici o aparatură, nu există nicio valoare limită ci inspectorii noştri doar din punct de vedere auditiv încearcă să evalueze dacă motocicleta a fost sau nu a fost modificată”, declară Cristian Bucur, director tehnic RAR.

Deranjat de zgomot, un deputat vrea ca motocicliştilor care poluează fonic să le fie suspendat permisul pentru 30 de zile.

„Luaţi un pic şi urmăriţi bulevardele mari după ora 21:00, perioada în care oamenii se retrag, au nevoie de odihnă şi de linişte, şi veţi vedea că Bucureştiul a devenit o întreagă pistă de alergare a motocicletelor”, spune Valeriu Steriu, preşedinte executiv PMP.

Legea urmează să intre în dezbaterea Parlamentului în acestă toamnă.


Nu rata niciodata nicio stire importanta. Aboneaza-te la newsletter-ul nostru.

Scroll to Top