O nouă TAXĂ pentru ŞOFERI

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

La începutul săptămânii trecute, ministrul mediului, Daniel Constantin, anunţa că „aşa cum ştiţi, prin Legea celor 102 taxe, timbrul de mediu a fost eliminat. A existat până acum o gândire conform căreia trebuia să încasăm la bugetul AFM-ului taxa. Eu nu vreau să vizez chestiunea asta. Pentru mine este foarte important, ca şi pe zona de deşeuri, să trăim într-un mediu mult mai curat. Vă reamintesc că Bucureşti, Braşov şi Iaşi sunt, în momentul de faţă, sub procedură de infringement din cauza calităţii aerului. De aceea, eu gândesc împreună cu alte instituţii ale statului un sistem modern, astfel încât să nu venim cu taxare suplimentară pe cetăţean, dar în acelaşi timp să ne asigurăm că avem autoturisme din ce în ce mai puţin poluante care să fie pe străzile noastre, mai ales în zonele unde avem aglomerări urbane. O să prezentăm, probabil săptămâna viitoare, un sistem modern, european, pe care l-am gândit, astfel încât să fie toată lumea mulţumită şi să ne atingem obiectivele de mediu”.

 Fără a da detalii clare, oficialul părea să pregătească terenul pentru o nouă taxă aplicată şoferilor. Confirmarea acestei iniţiative a venit zilele trecute când surse din Ministerul Mediului au confirmat pentru Capital că „ne gândim la o soluţie inovativă, la o delimitare a zonelor de acces către centrul aglomerărilor urbane. Un mod prin care şoferii să acceadă în anumite zone ale oraşelor contra unei taxe. Cu cât zona este mai centrală, mai aglomerată, taxarea va fi mai restrictivă. De asemenea, maşinile vor fi taxate cu atât mai drastic cu cât au emisii poluante mai mari. Această delimitare a zonelor va fi făcută de către primării în funcţie de mai mulţi factori precum traficul, aglomeraţia, cantitatea de emisii poluante din atmosferă, etc.” Prin urmare, taxa de care vorbea Daniel Constantin ţinteşte, de fapt, o limitare a accesului maşinilor în zonele foarte aglomerate din oraşe.

 Cert este că, după exemplul din alte state, pentru Bucureşti de exemplu, pot fi impuse mai multe zone cu niveluri diferite ale taxelor, de la periferie către centru, şoferii fiind nevoiţi să plătească pentru accesul în fiecare dintre acestea. Totodată, conform suselor din Ministerul Mediului, la valoarea taxei va fi luată în calcul şi norma de poluare a vehiculului, pentru maşinile mai poluante (non-Euro, Euro 1 sau Euro 2) urmând să fie achitat un tarif mai mare decât pentru vehiculele mai noi (Euro 5, Euro 6). Proprietarii maşinilor electrice sau hibride ar putea fi scutiţi de această taxă.

 

Sursa Capital

 

 


Nu rata niciodata nicio stire importanta. Aboneaza-te la newsletter-ul nostru.

Scroll to Top