ITM Argeș, informare cu privire la eliberarea adeverințelor de vechime

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș reamintește tuturor angajatorilor că, în conformitate cu legislația în vigoare, au obligația de a elibera adeverințe de vechime, atât la încetarea activității salariatului, fără a fi necesară vreo solicitare a acestuia, cât și la solicitarea formulată în scris de către un salariat sau a unui fost salariat.

În cazul în care angajatorul se află, la momentul solicitării, în procedura de insolvență, faliment sau lichidare, obligația revine administratorului judiciar sau, după caz, lichidatorului judiciar.

Precizăm faptul că obligația eliberării adeverinței stabilite de art.139 alin.2 din Legea nr.360/2023 privind sistemul public de pensii, revine tot angajatorului, în cazul în care acesta este în funcțiune sau are calitatea de succesor în drepturi al unui angajat desființat la momentul formulării de către salariat.

Inspectoratul Teriorial de Muncă Argeș subliniază că, refuzul angajatorilor de a elibera astfel de documente în termenul prevăzut de legislația în materie, atrage răspunderea contravențională a angajatorilor.

Totodată, Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș oferă informații suplimentare la sediu prin intermediul ghişeelor operaţionale, de luni până joi, între orele 0800-1630; prin telefon la numărul 0248/223408, interior 121; prin e-mail la adresa itmarges@itmarges.ro, în audiențe potrivit programului afișat pe site.ul oficial www.itmarges.ro.

Nu rata niciodata nicio stire importanta. Aboneaza-te la newsletter-ul nostru.

Scroll to Top