În timp ce piaţa maşinilor noi s-a apreciat cu 22,29%, vânzările de vehicule second-hand au explodat. Aşa cum era de aşteptat odată cu renunţarea la taxa pe poluare, românii au achiziţionat în primele luni ale anului tot mai multe maşini de ocazie, numărul acestora ajungând, la finalul lui aprilie, la 167.267 de unităţi, ceea ce reprezintă o creştere cu aproape 88,63% faţă de perioada similară din 2016.
Marca cea mai căutată de români atunci când au în plan achiziţionarea unui vehicul de ocazie este Volkswagen. Nu mai puţin de 44.227 de maşini purtând această marcă au fost înmatriculate în primele patru luni ale anului, mai mult decât dublu faţă de înmatriculările mărcii de pe poziţia a doua a clasamentului, Opel, care a fost preferată de 21.208 clienţi. Alte mărci căutate de românii care doresc o maşină de ocazie sunt Ford (16.696 unităţi), Audi (14.730 unităţi), BMW (14.501 unităţi) şi Mercedes-Benz (8.344 unităţi). După cum se vede, atunci când cumpără o maşină second-hand conaţionalii noştri se orientează în special către vehicule premium, fapt ce demonstrează că, dincolo de utilitate, statutul generat de maşină şi marcă este foarte important pentru ei.
Sursa Capital