Val de amenzi pentru facturile necompensate

ANRE și ANPC au dat amenzi de sute de mii de lei pentru companiile care nu au respectat schemele de sprijin în facturile de energie electrică şi gaze naturale. De asemenea, companiile sunt obligate să refacă acele facturi emise greșit, prin care au încasat mai mulți bani de la clienții casnici.

Val de amenzi pentru facturile necompensate

 ANRE a anunțat amendarea, cu câte 200.000 de lei, a companiilor Electrica Furnizare și Gaz Vest, pentru că "nu au aplicat clienților beneficiari schema de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021, pentru plata facturilor aferente consumului de energie electrică şi gaze naturale, pentru luna noiembrie 2021, afectând astfel interesele economice ale clienților finali beneficiari ai schemei”..

 
Și Comandamentul pentru Energie - structură special creată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că în perioada 6-13 ianuarie a aplicat sancțiuni contravenționale în valoare de 450.000 lei, plus 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor  facturilor care nu respectă prevederile legii.

Dintre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC:
•    nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor
•    tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%
•    informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea
•    nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor, 
•    nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.
•    contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate
•    diferențe de preț între 2 notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consummator
•    împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns;
•    procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori;
•    practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.