Unii au spus că este „urâtă cu spume”, alții că este pătrățoasă ca un dulap. Se împlinesc 20 de ani de când s-a lansat Dacia Logan, iar în România s-a scris un capitol din istoria industriei auto mondiale. Cum de a avut așa succes o mașină privită cu multă neîncredere. În ce mod s-a născut mașina low-cost de la Mioveni? Pe ce lucruri s-au contrazis designerii și inginerii? De ce rușii au respins numele Dacia?
Hotnews.ro a publicat informația pe scurt:
- Proiectul Logan a fost primit cu neîncredere acum 25 de ani de mulți dintre managerii Renault și extrem de puține departamente (un exemplu pozitiv fiind designul) l-au privit cu încântare. Louis Schweitzer s-a putut impune fiindcă era directorul Renault, așa că avea influență mare. Ideea proiectului i-a venit lui Schweitzer după ce a vizitat uzina Lada din Rusia.
- De unde vine numele Logan? A fost ales pentru mașina Dacia fiindcă este scurt și nu este cu mult diferit ca sonoritate și pronunție de Megane.
- Interesant este că, deși berlina a fost lansată în 2004, cu doi ani înainte de break-ul Logan MCV, primul model desenat a fost break-ul, nu berlina.
- Presa internațională a scris mult despre Logan și despre efectele acestei game asupra industriei auto. De multe ori titlurile erau de genul: „Producătorul X sau Y vrea să lanseze un concurent pentru Logan”. Spre exemplu, în 2007, presa din Japonia a scris că Toyota ar vrea să lanseze o mașină de 6.500 de dolari. Nu s-a concretizat.
- La început nu erau planuri ca Logan berlină să fie vândută în Europa de Vest, dar interesul a fost atât de mare, încât Renault a decis să lanseze mașina în Franța și în alte piețe mari, iar țintele de vânzări au fost depășite. Nici măcar șeful suprem al grupului, Carlos Ghosn, nu era convins că Logan va avea succes.
- Mașina de 5.000 de euro gândită de Louis Schweitzer acum peste 20 de ani nu a avut cum să coste așa de puțin în Europa, dar s-a vândut și la sub 7.000 de euro.
- În prezent un Logan 3 nou costă de la 13.500 euro, iar Sandero, de la 14.100 euro, dar vremurile s-au schimbat mult și mașinile de acum sunt net mai sofisticate decât cele din 2004-2008. Ar fi părut imposibil acum 20 de ani ca o Dacie cu maxime dotări să coste și peste 25.000 de euro. Continuarea aici.